مقالات

موتور ساید کرکره برقی

SIDE MOTOR

بمنظور ساخت ونصب کرکره برقی موتورهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.از جمله این موتورها میتوان به موتورهای ساید (Side) کرکره برقی اشاره نمود که در هنگام نصب کرکره اتوماتیک در کنارآن نصب می شود. موتور ساید در واقع یک موتور قدرتی است. و برای دهنه هایی با ارتفاع یا عرض زیاد ونیز برای کرکره های برقی بزرگ و سنگین و…، در مراکز و مکانهای صنعتی و پارکینگ های مجتمع های مسکونی پر تردد استفاده میشود.

سیستم عملکرد این موتورها به این گونه است که نیروی ایجاد شده توسط موتورکرکره برقی ساید بوسیله زنجیربه لوله (درام) منتقل می شود و با چرخش درام تیغه های کرکره بسمت بالا و یا پایین حرکت میکنند.

نحوه ی نصب و قرار گیری این موتورها در کنار کرکره برقی سبب شده تا در صورت خرابی ویا سرویس نیاز نباشد که کل کرکره برقی باز شود و از بیرون قابلیت تعمیرویا تعویض را دارا می باشد.

 موتورهای کرکره برقی ساید براساس قدرت لیفت و وزنی که میتوانند تحمل کنند تقسیم بندی میشوند . جهت نصب بر روی انواع کرکره برقی ازجمله کرکره برقی مغازه ، کرکره برقی سوله و کرکره برقی پارکینگ ازموتورهای ساید کرکره برقی با قدرت 150کیلوگرم تا 1000 کیلوگرم استفاده می شود.و برای مکانهایی با تردد بسیار بالا ودهنه های بسیار بزرگ موتورهای ساید صنعتی با قدرت بیشتر توصیه می شود. البته بهتر است حداکثر وزن قابل اعتماد برای این موتورها را یک سوم ازمیزان ذکر شده برروی آنها کمتر در نظر بگیرید تا از مشکلات احتمالی آینده اجتناب شود.

موتور های کرکره برقی ساید در بازاردردو نوع با ولتاژ های 24 و 220 ولت موجود می باشند. که مدل 24 ولت آن دارای باطری بک آپ یا منبع تغذیه بی وقفه (UPS) برای استفاده در شرایط قطعی برق است. بک آپ در واقع یک باطری قابل شارژ است. که به شما کمک می کند تا در زمانی که برق به هر دلیلی قطع می باشد برای بالا و پایین بردن کرکره برقی از ولتاژ ذخیره شده در باطری استفاده نماید.

هر دو مدل AC و DC موتورهای ساید کرکره برقی مجهز به سیستم دستی بوده که در هنگام قطع برق برای بالا و پایین آوردن مورد استفاده قرار می گیرد .این سیستم در صورت نبود برق برای بالا بردن کرکره برقی به صورت یک جرثقیل که زنجیری است کار می کند و برای پایین آوردن هم از روش خلاص کن دستی که هیچ آسیبی به کرکره برقی وارد نمی کند استفاده می شود. همچنین این موتورها دارای سیستم پاراشوت جهت جلوگیری از سقوط کرکره در صورت نقص فنی میباشند تا از بروز صدمات احتمالی جلوگیری نمایند.

موتورهای ساید کرکره برقی بصورت پکیج کامل و اغلب در دو بسته بندی ارائه می شوند .که یکی شامل موتور ، برد رسیور و ریموت کنترل بوده و دیگری شامل صفحه پلیت، اندکپت یاتاقان.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *