مقالات

موتور توبلار کرکره برقی

tubular motor

یکی از پر استفاده ترین انواع موتورها درصنعت کرکره برقی بدون شک موتورهای توبلارهستند.موتور های توبلاربه شکل استوانه ای بوده و بخاطرهمین شکل ظاهری براحتی در داخل درام کرکره برقی قرارمیگیرند و فضای بسیار کمی نسبت به سایر مدلهای موتور کرکره اشغال می کنند. اصولا از این نوع موتورها بیشتر برای محل های کوچک ترو کم تردد استفاده می شود.

عملکرد این دسته ازموتورها بدین صورت است که موتوراز یک طرف وارد لوله یا درام می شود و در طرف دیگر یک بلبرینگ نصب می شود که وظیفه حفظ تعادل لوله و همچنین هرز گرد چرخیدن لوله را به عهده دارد. موتور واندکپ بلبرینگ توسط 4 پیچ به صفحه پلیت متصل میشوند و با بکارافتادن موتورکل درام شروع به حرکت میکند و تیغه های نصب شده به درام را بحرکت درمی آورد.

موتورهای توبلار فوق العاده بی صدا بوده و در توان هایی از 50، 80، 100، 120، 140، 230 و 300 نیوتن موجود می باشند. موتورهای باتوان پایینتراغلب برای کرکره های با وزن کم ویا پنجره ها بکار گرفته شده و برای دربها ی بزرگتر و سنگینتر در صورت نیاز می توان از موتورهایی با توان بالاتر همچون 230 و 300 نیوتن استفاده نمود .نکته قابل اشاره درمورد موتورهای توبلاراینست که تاج و آداپتوردراین دسته ازموتورها متفاوت بوده وبا توجه به شافت یا درام باید موتورمربوطه را انتخاب کرد.موتورهای توبلار با استفاده از یک شافت گرد یا هشت ضلعی (بسته به تاج آداپتوروموتور) به راحتی قابل نصب می باشند. برای مثال موتورهای 230 و 300 نیوتن اغلب دارای  تاج وآداپتورسایز 11 گرد و موتور های سبک تا 140 نیوتن دارای تاج و آداپتور 8 گرد یا هشت ضلعی می باشند.

موتورهای توبلار دارای یک آچار خلاص کن می باشند که درزمان قطع برق با استفاده از یک دسته هندل براحتی میتوان آنرا چرخاند و کرکره برقی را باز و بسته نمود.البته مدلهای دارایups  نیز در بازار موجود هستند. که در صورت لزوم تا 30 مرتبه در زمان قطع برق میتواند حرکت کرکره را تضمین کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *